ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Söker upplysningar släkten Andersson Ekeby Backaryds socken  (läst 469 gånger)

2000-06-16, 22:46
läst 469 gånger

Inga-Lill Gustavson

Hej!Jag söker någon som kan ge mig upplysninar om min farfars släkt.Han hette Joel Edward Andersson och föddes 10 Mars 1885.Farfar ingick äktenskap med Amanda Jonsson 1910 och de var bosatta i Ekeby till år 1920.De flyttade sedan till Backaryd och hade där ett slakteri.År 1937 flyttade dr sen till Hallabro och bodde där sen under sin livstid. De fick 4 söner.Andi,min far,Sten,Erik och Bratt.
Jag skulle vara mycket tacksam om någon har upplysningar eller kände till mina släktingar.
Tack på förhand
Inga-Lill

2000-07-29, 22:39
Svar #1

Utloggad Jaina Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 159
  • Senast inloggad: 2023-03-17, 12:34
    • Visa profil
Hej Inga-Lill! Egentligen har jag inget speciellt att berätta, men kom ändå ihåg att jag hört talas om Joel och Manda. Min mamma kom ihåg namnen på pojkarna Andi och Bratt o Sten.....Jag såg namnet Bratt och det kände jag igen. Du får gärna kontakta mej om du tror jag kan ta reda på något. Kanske har vi gemensamma bekanta. Med vänlig hälsning Jaina. Min adress:jaina.karlsson@telia.com

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna