ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Pehr Anders Andersson, f 21 april 1804 i Reslöv, Åkarp  (läst 291 gånger)

1999-01-06, 19:16
läst 291 gånger

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
söker info om Per Anders. Han var gift med Sisilia Nordfeldt, f 17 mars 1797 i Ekeby. Framför allt är jag intresserad av hans föräldrar, Anders Svensson och Elna Pehrsdotter - varifrån kom de mm.
 
Jag är också intresserad av vad som blev av deras barn;
 
Elna Andersson, f 27 sept 1828, gm Bagare Anders Mattson i Landskrona.
 
Anna Andersson, f 3 november 1831 i St Harrie
 
Nils Peter Andersson, f 5 mars 1834 i Landskrona, Repslagargesäll
 
Gustaf Theodor Andersson, f 16 mars 1837 i Landskrona
 
Carl Johan Andersson, f 6 aug 1840 i Landskrona
 
Jag vet också att de när de kom till Landskrona först bodde på Kyrkogatan 84-86 men flyttade och 1864 bodde de på Norra Roten 1. Är det någon som vet var det ligger? Jag vet också att han var traktör vilket antyder att han hade någon form av värdshus eller restaurant i Landskrona. I Stora Harrie drev han under några år gästgiveri, men var också rusthållare och åbo.
 
Hälsn Lena som hoppas på mycket information.
Hälsn Lena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna