ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sandberg, Viktor och Frick, Anna-Johanna  (läst 504 gånger)

2002-03-26, 22:58
läst 504 gånger

Utloggad Brith Widen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 15
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Jag söker släkter eller andra uppgifter om ; Viktor Sandberg och Anna-Johanna Sandberg f Frick.
Anna-Johannas mor; Gustafa Frick.
Viktor och Anna-Johanna vigdes lörd. den 19 april 1879 kl 6 em uti Smedmästare Petterssons fastighet, Norra Skeppargränden n:o 6Är ägare till inbjudningskortet till vigseln , samt vackra dikter som Viktor skrev till sin Förlovade.
De flyttade senare till Malmö. Vad blev det av Gustafa och vem var hon gift med?

2002-03-27, 09:48
Svar #1

Sven-Olle Olsson

Bästa Brith,
 
Eftersom jag är intresserad av släkten Frick, vore jag tacksam om Du kunde meddela mig Gustafas födelsedata och föräldrar, ev om Du har fler anor. Min frågeställning är om hon finns med i den kända Fricksläkten, som är beskriven av Carl Frick 1893. Vad jag kan finna är hon inte nedtecknad i denna sammanställning.
 
Hjärtliga hälsningar
Sven-Olle Olsson

2002-03-27, 23:33
Svar #2

Utloggad Brith Widen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 15
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej Sven-Olle, jätteintressant. Jag ska försöka förklara: Själv kommer jag från Blekinge och så även min mans anfäder. Gustafa Frick är min mans mormors mormor. Kanske jag har något foto av henne där det finns fler uppgifter.Min svärmor berättade en del för mig , men vid den tiden tänkte jag inte på släktforskning.Av vilken anledning är du intresserad av släkten Frick? Skulle vara roligt att få veta. Glada påskhälsningar från Brith

2002-03-28, 20:27
Svar #3

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11058
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 11:36
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Anna Johanna Frick f. 7/12 1856 i Karlskrona. Föräldrar: Johan Aron Frick och h h Gustafva Stoberg.
(Källa: Familysearch. Obs! kontrollera födelseboken.)
Vänligen,
Olle Elm

2002-05-06, 22:40
Svar #4

Utloggad Brith Widen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 15
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Till Sven-Olle Olsson. I mars i år sökte jag anförvanter till Anna-Johanna Frick. Hennes Mor Gustafva Frick Gift med Johan Aron J...sson Frick.Dessa uppgifter fick jag av Olle Elm. Nu tror jag att Johan Aron är född 10 april 1827 I Gammalstorp i Blekinge. Hans föräldrar är troligen J.A Frick och hh Regina Botilla Kihlgren. Kanske detta hjälper dig i din forskning om släkten Frick. Mvh Brith

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna