ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: My Heritage  (läst 217 gånger)

2024-03-26, 21:46
läst 217 gånger

Utloggad reine rydin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 342
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 22:54
    • Visa profil
Hej

Jag "råkade" klicka  ett mail så jag köpte ett abonnemang "komplett" hos My Heritage vilket jag inte alls tänkte köpa. NU verkar det vara svårt att ångra köpet. Är det nån som vet om det går och hur  i så fall. Rör ju sig om över 4000/år som jag inte alls planerat lägga ut. Violka lagar regler gäller för My Heritage abbonemang.

Tacksam för svar

reine i mora

2024-03-26, 22:46
Svar #1

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6927
  • Senast inloggad: 2024-04-27, 10:03
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
My Heritage är verksamma på den svenska marknaden och då gäller svensk konsumentlagstiftning (vilket väl är EU:s).

Grundregeln är 14 dagars ångerrätt, men det finns undantag.

Det första rådet är att inte logga in och aktivera abonnemanget, för då lär de trilskas om du ångrar dig. Om de har rätt att göra det är en annan sak; det kan möjligen bero på de villkor som du gick med på.

Läs mer hos Konsumentverket.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2024-03-26, 22:55
Svar #2

Utloggad reine rydin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 342
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 22:54
    • Visa profil
Tack för svar. Jag får försöka häva på nåt sätt

2024-03-27, 17:29
Svar #3

Utloggad Ingrid och Olof Bergström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 854
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 17:41
    • Visa profil
Har du betalat och talat om ditt kortnummer eller ligger det bara i varukorgen? Det hände mig, när jag bara ville se priset, och de påminde kanske att jag inte fullföljt, nu är det borta.
hälsn Ingrid Be
Olof och Ingrid Bergström

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna