ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Carl Arvid Tibblin  (läst 60 gånger)

2024-03-10, 21:44
läst 60 gånger

Utloggad Gert Persson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 56
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 18:45
    • Visa profil
När jag är på loppisar brukar jag leta efter gamla foton, speciellt foton som det är skrivet ett namn på baksidan. Det är spännande att se om det går att hitta personen i fråga i gamla kyrkböcker. Skulle jag sedan hitta någon efterlevande till personen vore det fantastiskt att kunna skicka kortet till denne.
Jag var på ett litet loppis i Västerås i lördags och hittade ett foto som hade ett namn och ett årtal på baksidan.
Fotot är av en kvinna men på baksidan står namnet Carl Arvid Tibblin och året 1893.
Jag har sökt och hittat namnet och hittat familjeträd med Carl Arvid men inget namn som jag skulle kunna kontakta för att berätta jag hittat detta foto.
Är det någon här på forumet som känner igen namnet eller har någon ide om hur jag ska göra för att hitta en anhörig som kanske skulle vilja ha fotot?
Fotot är från Willmansons Atelier, Kyrkogatan 10, Enköping.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna