ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anectrey gör ändringar av sig själv  (läst 184 gånger)

2024-03-10, 17:14
läst 184 gånger

Utloggad Karin Lövenheim Rudhe

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2024-03-11, 15:49
    • Visa profil
Jag har precis börjat använda Ancestry . Förde över min pappas filer (han hade holger) som GED (?) fil. Och startade ett eget träd för att kunna forska vidare på pappas och mammas sida.
Nu upptäcker jag att det har poppat upp information som är helt tokig av sig själv. Tex person  NN är född i XX-stad China !!  Och jag i L Gard France. VAR kommer detta ifrån ? Några felaktigheter förekommer i flera led och är jättesvåra att korrigera. Fundera starkt på att byta till annat web-baserat  eller gå tillbaka till holger. Kan också säga att när jag lägger in data så har jag pappas och mitt träd uppe samtidigt OCH min kusin som har ett färdigt träd att titta på ( dvs öppnat Ancestry tre gånger) - hans träd /information har inte ändrats.
Tack för svar/förklaring

2024-03-10, 18:01
Svar #1

Utloggad Ulla Lundell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2363
  • Senast inloggad: 2024-04-27, 13:31
    • Visa profil
Hej Karin


När jag läste ditt problem blev jag paff, du har ju verkligen råkat illa ut, Jag har inget familjen träd på någon site, lägg tillbaka det på Holger som ju har fungerat bra för dig. Har alltid kört med "gammaldags släktforskning" som också är rörig men man förlorar ingen data man kan ju hitta det igen i kyrkoböckerna.


// Ulla :-)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna