ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: HIlda Nilsson  (läst 491 gånger)

2002-07-01, 23:04
läst 491 gånger

Utloggad Yvonne Nilvé-Svensson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 183
  • Senast inloggad: 2021-06-29, 23:01
    • Visa profil
Jag söker med ljus och lykta Hilda Nilsson och alla upplysningar som kan fås om henne. Tyvärr har jag väldigt lite att gå efter men det blir en utmaning värd namnet. Hon dog 1947, antagligen i Lomma och var gift med Rudolf* Severin Nilsson, son till Nils Rasmusson. Hennes föräldrar hette Hans och Johanna Olsson och detta är i dagsläget den kunskap jag har. Ser fram emot en givande diskussion.
MVH Yvonne Svensson

2004-05-22, 15:13
Svar #1

Sven-Inge Nilsson

Har i min släkt kring ellinge o eslöv Hans Olsson gift med Johanna Skohg ett barn vet jag namnet på Ellen Paulina Olsson mer vet jag inte

2004-05-23, 15:03
Svar #2

Utloggad Yvonne Nilvé-Svensson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 183
  • Senast inloggad: 2021-06-29, 23:01
    • Visa profil
Hej Sven-Inge
Det låter ju intressant med tanke på att mycket av släkten rör sig runt Eslöv. Jag har sedan jag skrev efterlysningen funnit en familj som stämmer ganska bra in på min i trakterna runt Lödde, Borgeby och Fjelie som jag också kollar upp. Men det ena utesluter ju inte det andra om jag bara får en koppling till Lomma. För det är i Lomma Hilda slutar sina sina dagar. Tack så mycket för upplysningen och ha det så bra. Yvonne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna