ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Märit Erlandsdotters anor  (läst 115 gånger)

2024-03-01, 13:04
läst 115 gånger

Utloggad Anders Modig

• Anbytare **
  • Antal inlägg: 58
  • Senast inloggad: 2024-06-18, 23:17
    • Visa profil
Min ana Märit Erlandsdotter dog den 20 januari 1713 och begrovs den 1 februari 76 år gammal i Båramo, Tofteryd. Vilka var hennes föräldrar och morföräldrar? Enligt uppgifter från andra släktträd skulle hennes föräldrar vara Erland i Pukarp och Karin Andersdotter och morföräldrarna Anders i Pukarp och Anna Larsdotter. De senare omnämns i Ingemar Wickströms intressanta skildring av Skillingarydssläkten del III, men där talas bara om två döttrar, ingen som heter Karin. Finns det verkligen några källor som
1. bekräftar att Karin Andersdotter är mor till Märit Erlandsdotter och
2. kopplar henne till Anders i Pukarp och Anna Larsdotter?
Själv har jag gått bet på detta. Tacksam om någon kan bekräfta eller dementera.

2024-03-10, 20:44
Svar #1

Utloggad Anders Modig

• Anbytare **
  • Antal inlägg: 58
  • Senast inloggad: 2024-06-18, 23:17
    • Visa profil
Jag inser nu att jag uppgett fel dödsdatum för Märit. Det avser istället Maria Eriksdotter. Se mitt inlägg om Erik Eliasson i Båramo 2024-03-10

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna