ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Walje/ Valier/Wallia  (läst 35 gånger)

2024-02-25, 13:11
läst 35 gånger

Utloggad Ingela Holmberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 530
  • Senast inloggad: 2024-04-01, 15:46
    • Visa profil
Jag är på jakt efter en släkt vars namn uppenbarligen kan skrivas på många sätt. Min ingång i släkten är en Christina Walje/Wallia/Valjer som anges vara född 1726. Hon gifte sig i Rysta (E) men är inte född där. I vart fall inte 1726 eller åren däromkring. Hon gifte sig 1754 i Rystad med trädgårdsmästaren Olof Sjöberg och blev då lovad en ganska förnämlig morgongåva, betydligt mer än vad som är brukligt, i vart fall bland trädgårdsmästare, varför jag funderar på om det var hon som kanske hade pengar. Rystads husförhörslängder börjar inte förrän 1788. Trots att jag följt henne genom livet har jag bara hittat en (felaktig) hänvisning till en födelseort. Någon som kan stött på någon släkt som skulle kunna passa in?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna