ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anna Svensdotter Wennerström, Nedre Dömle  (läst 57 gånger)

2024-02-20, 14:20
läst 57 gånger

Utloggad Peder Stensie

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 63
  • Senast inloggad: 2024-03-02, 19:23
    • Visa profil
Hei kan noen transkribere for meg alt som står angående Anna Svensdotter's fødsel og dåp?

Jeg kan lese litt av det, men mangler så mye.  Jeg tror at hun ble født og døpt samme dag, den 21. januar.

Jeg legger ved bilde og setter inn lenken.

Lenken: https://sok.riksarkivet.se/bildvisning/C0038290_00108

2024-02-20, 15:01
Svar #1

Utloggad KG Hammarlund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2563
  • Senast inloggad: 2024-04-27, 16:33
    • Visa profil
Mästersv: Sven Wenerström, dess hustru Maria Jonsdrs dotter Anna, f: d: d: d: 21. Ssm[Susceptrem?, vittnen rör det sig i alla fall om] Mästersven Nils Wenerström dess hust:, Mästersv: Olof Wenerström dess hust:, alla vid Ö Dömle.

Det är oklart om prästen bara struntat i att fylla i födelsedatum. Dopet skedde ju vid den tiden väldigt snart efter födseln men samma dag är ovanligt.

2024-02-20, 17:34
Svar #2

Utloggad Peder Stensie

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 63
  • Senast inloggad: 2024-03-02, 19:23
    • Visa profil
Mästersv: Sven Wenerström, dess hustru Maria Jonsdrs dotter Anna, f: d: d: d: 21. Ssm[Susceptrem?, vittnen rör det sig i alla fall om] Mästersven Nils Wenerström dess hust:, Mästersv: Olof Wenerström dess hust:, alla vid Ö Dömle.

Det är oklart om prästen bara struntat i att fylla i födelsedatum. Dopet skedde ju vid den tiden väldigt snart efter födseln men samma dag är ovanligt.

Mange takk.  Jeg tenkte at hvis den ble døpt samme dag den ble født så var det på grunn av at jenta ikke var forventet å overleve.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna