ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hur kontaktar jag släktingarna i Usa?  (läst 245 gånger)

2024-02-14, 07:25
läst 245 gånger

Utloggad David Larsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 20
  • Senast inloggad: 2024-04-07, 12:56
    • Visa profil
Jag har via facebook hittat levande släktingar i USA, alltså vet jag vad dom heter, däremot tror jag att meddelanden hamnar i någon slags skräppost. Funderat på att smsa, men att hitta ett mobilnummer verkar vara som att hitta en nål i en höstack.

Finns det något annat knep?

2024-02-14, 11:17
Svar #1

Utloggad KG Hammarlund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2563
  • Senast inloggad: 2024-04-27, 20:10
    • Visa profil
Det finns en rad kommersiella websidor i USA där man kan söka personer/adresser, t ex
www.usphonebook.com
www.fastpeoplesearch.com
veripages.com
unmask.com

Jag har den vägen både lyckats (via telefon eller vanligt brev) och totalt misslyckats med att nå amerikasläktingar. Problemen är (a) att uppgifterna ibland tycks vara föråldrade, och (b) att man ofta hittar många personer med samma namn.

2024-02-14, 12:19
Svar #2

Utloggad David Larsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 20
  • Senast inloggad: 2024-04-07, 12:56
    • Visa profil
Det finns en rad kommersiella websidor i USA där man kan söka personer/adresser, t ex
www.usphonebook.com
www.fastpeoplesearch.com
veripages.com
unmask.com

Jag har den vägen både lyckats (via telefon eller vanligt brev) och totalt misslyckats med att nå amerikasläktingar. Problemen är (a) att uppgifterna ibland tycks vara föråldrade, och (b) att man ofta hittar många personer med samma namn.

Tack! kostar det att smsa till USA?  ???

2024-02-14, 13:18
Svar #3

Utloggad KG Hammarlund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2563
  • Senast inloggad: 2024-04-27, 20:10
    • Visa profil

Tack! kostar det att smsa till USA?  ???

Förmodligen, men det beror på dina abonnemangsvillkor.

2024-02-15, 18:30
Svar #4

Utloggad Maria Timashans

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 105
  • Senast inloggad: 2024-03-24, 07:57
    • Visa profil
En tanke men kanske korkad - om du har Ancestry kanske släktingarna även finns där, då går det lätt att få kontakt under förutsättning att de är aktiva.
Jag har mobilabonnemang med Comviq och har 60 minuter fri telefontid/månad till USA, så när du väl har fått kontakt (och jag hoppas såklart att ni vill pratas vid) så kan det vara lönt att se över mobiloperatör.


Lite förvånad att ingen tidigare föreslagit att söka på White Pages - https://www.whitepages.com/ - det är mitt förstahandsval att söka efter personer i USA.
Oavsett så önskar jag verkligen att du får kontakt med de nyfunna, nyvunna, släktingarna.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna