ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Magnus Gabriel Mellqvist f. 1888-03-18 i Söderhamn - fotografi?  (läst 49 gånger)

2024-02-12, 19:51
läst 49 gånger

Utloggad Helena Eklund

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 69
  • Senast inloggad: 2024-04-21, 15:51
    • Visa profil
Hej,

Min farmor Dagmar Röstlund var oäkta dotter till Magnus och Kristina Röstlund och föddes 1910 i Söderhamn. Jag skulle så gärna vilja höra om någon har ett fotografi på denne Magnus? Vi har aldrig sett något, men om det finns vore det så intressant att se hur han såg ut, och om hans dotter var lik honom.

Jag vet att han bodde i Östra kvarteret i Söderhamn och var fiskare. Senare flyttar han till Vallvik och gifter sig 1914 med Brita Kristina Burman (f. 1886-03-01). Han dör i Vallvik 1924. De får åtminstone fyra barn som jag känner till: Erik Magnus f. 1914, Sigbrit Maria f. 1916, Karin Ingvor f. 1919 och Inga Lisa f. 1924.

Tack på förhand!
Helena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna