ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Malin Johansdotter (Burman) och Erik Olofsson  (läst 99 gånger)

2024-01-25, 12:46
läst 99 gånger

Utloggad Eva Vajstedt

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 32
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 15:37
    • Visa profil
Hej! Malin gifte sig med Erik Olofsson 26/4 1698 i Överkalix. Flera forskare uppger att hon begravdes 17/1 1753. Det kan inte stämma. Däremot står längre ner på samma sida att en Erik Olofssons hustru dog, det var senare det året och hon blev endast 32 år. Malin blev äldre men när dog hon? Olika uppgifter finns också om vem som är Erik Olofssons föräldrar. Hoppas någon kan hjälpa mig.
Med vänlig hälsning
Eva Vajstedt

2024-01-31, 19:21
Svar #1

Utloggad Eva Vajstedt

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 32
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 15:37
    • Visa profil
Hej, Jag ber om ursäkt. Vist begravdes Malin Johansdotter 17/1 1753. Missade henne då jag antog att Nils Olofsson skulle stå nämnd i kyrkoboken eftersom Malin bodde hos dom enligt husförhörsboken 1736-1744.
Mvh
Eva Vajstedt

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna