ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fader tillCarl Robert Nilsson f 18620608 i Gbg Kristine CII:6 sid 79  (läst 115 gånger)

2024-01-15, 18:45
läst 115 gånger

Utloggad Per Edorson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2024-02-19, 21:44
    • Visa profil
I födelseboken i rubriken står en August Nilsson, snickare, som fader till CRN. Hur ska jag göra för att hitta rätt August Nilsson? Tacksam för tips.

2024-01-16, 10:18
Svar #1

Utloggad Ulla Lundell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2364
  • Senast inloggad: 2024-04-28, 09:40
    • Visa profil
Hej Per


Ska du hitta "rätt" August Nilsson som är far till Carl Robert må du ha tur som en tokig, det fanns inget årtal när August var född och när inte var han bodde när sonen föddes Har följt Carl Robert tack vara att hans födelsedata fanns med fanns inga anteckningar om August Nilsson. Hittade Carl Roberts mor som var född den 29/6 1831 i Hammar Örebro län till slut fanns inga anteckningar om faderns identitet på henne sidor heller


// Ulla:-)

2024-01-16, 17:04
Svar #2

Utloggad Per Edorson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2024-02-19, 21:44
    • Visa profil
Hej Ulla
Tack för att du försökt. Jag har bl a sökt i AD:s register och får fram allt för många August Nilsson ( i tänkbar ålder). Har mitt träd i MH, Ancestry och Family search. Hoppas att någon från rätt August ska få en match. Jag får helt enkelt avvakta.
Mvh
Per

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna