ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gamla polisrapporter  (läst 195 gånger)

2024-01-15, 14:55
läst 195 gånger

Utloggad Marie Lundell

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 36
  • Senast inloggad: 2024-02-01, 18:51
    • Visa profil
Jag har i en Husförhörslängd från åren 1934-1938 hittat att det finns en polisrapport. Nu undrar jag hur jag går till väga för att kunna ta del av vad det stod i polisrapporten? Jag har försökt leta i Riksarkivet utan att lyckas. Kan någon hjälpa mig med detta vore jag mycket tacksam.
mvh
Marie Lundell

2024-01-15, 14:59
Svar #1

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6932
  • Senast inloggad: 2024-04-30, 19:32
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Det beror på var det är. På landsbygden var det den lokala landsfiskalen vid den här tiden. Städerna hade egen polis.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2024-01-16, 13:13
Svar #2

Utloggad Marie Lundell

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 36
  • Senast inloggad: 2024-02-01, 18:51
    • Visa profil
Tack för tipset! Jag har börjat leta så smått, men hittills utan resultat. Jag har inte lyckats hitta något om just polisrapporter. Den jag söker hade skrivits av polisen i Lund.
Mvh Marie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna