ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Felaktigt dömd för misshandel, och det var nog senast år 1925?  (läst 76 gånger)

2024-01-14, 13:36
läst 76 gånger

Utloggad Berndt Boberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 261
  • Senast inloggad: 2024-04-04, 16:57
    • Visa profil
Min farfar var sjömannen Manfred Boberg f. 14.08.1902 i Skillinge, död 27.02.1968 i Skillinge, och denna ort tillhörde då Östra Hoby församling. Det påstås i släkten att han skulle ha blivit felaktigt dömd till ett kortare fängelse straff, och detta fick han avtjäna på det gamla fängelset i Ystad? Det aktuella brottet som han blev dömd till fängelse straff för var en misshandel av en yngre herre, och jag tror att detta inträffade vid danslokalen Borrby park? Den yngre herren som i självaverket hade utfört denna aktuella misshandel påstås ha varit den som jag här specificera information om till er: Slaktare Fritz Melcher Paul Mattsson f. 04.10.1904 i Smedstorp, död 18.01.1984 i Borrby? Om där finns någon av er som hittar någon information om detta så skulle jag vara mycket tacksam om ni vill dela med er av denna information till mig?


Med vänliga hälsningar
      Berndt Boberg



 

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna