ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kinsta 1600-tal  (läst 60 gånger)

2024-01-01, 22:24
läst 60 gånger

Utloggad Inga-Lill Persson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 78
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 21:02
    • Visa profil
hej
jag söker släktingar till domare E.Erson i Kinsta  HFL A1.1sid 14 1693-1705. Eric Erson och hustrun Brita Johansdotter är vittnen till dopet av Brita Olofsdotter i Lundby , Tortuna 11 november  1680. föräldrarna till Brita är olof Erichson och kerstin Johansdotter. De gifter sig 1677 i Tortuna, men är inte födda där , då jag kollat födelseboken för Tortuna sedan 1645. Nu är min fråga om Olof och Erich är bröder?
1683 är hustu Brita Johansdotter hu till EEi Kinsta vittne till Olof Erichsson i Lundbys dotter Clara född 1683 -11-11, samt även Johan Johansson i Kinsta.
Nu funderar jag om Olof Erichsson och hans hustru Kerstin Johansdotter är födda i Sevalla och Kinsta. Det finns ingen födelsebok för Sevalla på 1650-talet då de måste vara födda Är det någon som är duktig på Sevalla och kan hjälpa mig.
Med vänliga häösningar Inga-Lill persson

2024-01-09, 21:46
Svar #1

Utloggad Inga-Lill Persson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 78
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 21:02
    • Visa profil
Hei !
Jag svarar mig själv. Jag har hittat Olof Erichssons födelsenotis i Tortuna från 1642. Han är son till Nämndemannen Erich Mattson i Lundby och hans hustruBrita Larsdotter i bossberga
vigsel 1641 08 21.
Det finns ingen koppling mellan Eric Erson i Kinsta och Olof Erichsson i Lundby Tortuna

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna