ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hjälp med släktforskning i Ryssland  (läst 279 gånger)

2023-12-25, 01:29
läst 279 gånger

Utloggad Texas Niska

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2024-03-24, 19:21
    • Visa profil
 Hej!

Jag undrar om någon vet hur man ska gå till väga för att släktforska i ryska register o.s.v. Har hittat någon sida där man kan söka upp personer och har där fått resultat, dock så ger dessa resultat inte särskilt mycket information, framför allt inte när det gäller kvinnliga anförvanter. Ett ex. är:
Ksenia Grigorjeva Kostin, född ca. 1830.
Kostin är inte hennes födelseefternamn, har ej lyckats hitta det någonstans, eller någon annan information heller för den delen. Det jag vet är att hon har minst ett barn tillsammans med
Prohor Grigorjev Kostin f. 1824, d. 6 Apr 1882 i Petsamo, Murmansk Oblast, Ryssland.
Barnet hette:
Akindin Prohorov Kostin f. 1866 i Petsamo, Murmansk Oblast, Ryssland, d. 22 Sep 1917 i  Petsamo, Murmansk Oblast, Ryssland.

Hade varit mycket tacksam för hjälp att antingen finna mer information kring Ksenia och vilka hennes föräldrar kan ha varit o.s.v. eller bara generella tips på hur och vart man kan söka i ryska register.

Mvh

2023-12-27, 17:29
Svar #1

Utloggad Hans Grunwald

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 134
  • Senast inloggad: 2024-04-26, 12:13
    • Visa profil
Hej
jag kan bara hjälpa dig lite, eftersom det finns en separat "google" i SU, måste du logga in unter ett nytt namn / lösenord under

LIVE JOURNAL

Det finns många personer i denna journal som kan hjälpa dig.
Du kan också skiva i din sökning på Sveska och Engelska, det finns gott om oversättningsprogram.
Men komma ihåg, nätet är i SU och det finns säkert någon som kan läse och censurera det också
Hoppas jag kunde hjälpa dig
hans

2024-01-26, 14:48
Svar #2

Utloggad Bert-Ola Söderlund

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 212
  • Senast inloggad: 2024-04-02, 20:52
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna