ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Familjen Berard  (läst 89 gånger)

2023-12-10, 20:26
läst 89 gånger

Utloggad johan westermark

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2024-04-22, 22:05
    • Visa profil
Hej jag söker i snart 22 år på ett släktnamn Berard. En Jeanne Antoniette Berard 1722 född ifrån Frankrike närmare isere rhones Alpes grenoble. Gift 2a gången med Jacques Adrienne Louis Marselis svenskt Masreliez han var född i maj 1717 död 1806. Flyttade 1748 i augusti till Sverige.
Jeanne Antoniette Berard lämnade Grenoble före 1746 för att flytta till Paris o ingå ett äktenskap med Gillis Maria oppenordt. Han dog kort. Sedan gifte hon om sig med J.Adrienn L Masreliez omkring 1748.
Jag har hittat en Jeanne marie Berard född 1788  o hennes far Pierre Berard 1750. Men sedan stopp. Har böckerna senare förekommit? . Att stava sitt efternamn tyx inte varit så noggrant . För jag sett att efternamnet kan på äldre tid stavas lite hur som helst. Vilket som söker Berard familj föräldrar ev syskon

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna