ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rallaren Herman Almqvist (Almkvist)  (läst 465 gånger)

1999-10-09, 21:55
läst 465 gånger

S Öberg

Någon som känner till något om Rallaren Herman Almqvist som flyttade till Värmland och sammanbode med Kristina Andersdotter Munter (fick fem barn)
 
Anna född 17 Juli 1886
Agnes     03 Dec  1892
Hilda     28 Jan  1895
Ada       14 Aug  1902
Signe     24 Aug  1905
Tacksam för svar. (Nybörjare)

1999-10-10, 09:36
Svar #1

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11058
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 11:36
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Hej S Öberg,
Kan inte svara på Din fråga men möjligen underlättar det för svarande om Du kan uppge var i Värmland dessa bodde, var barnen föddes och var - i vilken källa - Du funnit att rallaren Herman Almqvist kom från Blekinge.
Vänligen,
Olle Elm

1999-10-11, 21:42
Svar #2

Utloggad Sven-Erik Öberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2016-02-07, 15:38
    • Visa profil
Lite mer fakta angående: Herman Almkvist.
Herman sammanbode med Kristina Andersdotter Munter i Gunnarskog Värmland som var född 8 aug 1864.  Att Herman kommer från Blekinge är jag inte 100% säker på.Jag har inte fått fram det på någon sökning i böcker utan går bara på hörsägen har också fått fram ett ungefärligt födelse år som är 1866.Herman är begravd i Gunnarskog.  
Om någon har uppgifter om Herman A är jag väldigt intersserad att få ta del av dessa.
Tack på förhand Sven-Erik Öberg.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna