ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hjälp reda ut betydelsen på familytreedna.com/public/forrestfinn  (läst 140 gånger)

2023-12-05, 14:17
läst 140 gånger

Utloggad Ulla Nilsdotter Jonsson

  • Ulla NJ
  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 187
  • Senast inloggad: 2024-04-16, 15:36
    • Visa profil
Hej.
Jag förstår inte vad detta betyder ;
Scandinavian/ non Forest Finn male line due to Forest Finn mtDNA line or FF

Min ana är inte manlig skogsfinne vad jag förstår men av vilka orsaker - Forest Finn mtDNA line? FF ?
Kan någon reda ut detta åt mig på ett begripligt sätt?
Det gäller denna ana på min fars sida:                                                                                                                                                                                                                                                                               
348256   Lars Eriksson ca 1640-1714 Sälje, Ekshärad, (S)   Sweden     Q-Y15690

Tackar på förväg och hälsar
Ulla                                                                                                                                                                                                                                          
   

2023-12-05, 14:21
Svar #1

Utloggad Ulla Nilsdotter Jonsson

  • Ulla NJ
  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 187
  • Senast inloggad: 2024-04-16, 15:36
    • Visa profil
  PS Här kommer källan, ursäkta, glömde ta med den!
/Ulla

Det skogfinske DNA-prosjektet - Forest Finn DNA project - Y-DNA Classic Chart

For genealogy within the most recent fifteen generations, STR markers help define paternal lineages. Y-DNA STR markers change (mutate) often enough that most men who share the same STR results also share a recent paternal lineage. This page displays Y-Chromosome DNA (Y-DNA) STR results for the project. It uses the classic format. The columns display each project member's kit number, paternal ancestry information according to project settings, the paternal tree branch (haplogroup), and actual STR marker results. The color coding of STR marker names is explained here. In the haplogroups column, haplogroups in green are confirmed by SNP testing. Haplogroups in red are predicted. You may learn more about Y-DNA STRs on the Understanding Y-DNA STRs learning page.




Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna