ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Okänd fader  (läst 165 gånger)

2023-11-16, 11:01
läst 165 gånger

Utloggad Pia Eberheim

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 20:16
  • Jag som liten
    • Visa profil
Hej,

Nu behöver jag verkligen hjälp med att försöka hitta min MMs far.

Jag har letat och letat på alla möjliga ställen. Jag har googlat och läst om hur jag ska göra och gjort det, men jag kan inte hitta honom.

MM föddes på BB i Jönköpings Västra församling den 4 juni 1916 och får namnen Vera Johanna Dorthy. Hon bor i Ramkvilla fram till 1937, då hon flyttar till Vetlanda.

Jag vet att MM (Vera) och MMM (Ada) bodde hos Adas föräldrar och syskon när Vera var liten och fram till att Ada träffar Gustaf Algott Johansson och gifter sig med honom 1924 och de får tre pojkar tillsammans.

1930 döper sig min MM, förmodligen för att få konfirmera sig. Adas föräldrar är baptister, så hon är inte döpt och därför blev väl inte Vera heller döpt som liten. Hon döps av lasaretts-
predikanten Anders P Blomqvist Jönköping. Faddrar: Fröken Jenny Hallberg och syster Lisa Höjer BB Jönköping.

Ingenstans i all text har jag sett någonting som skulle tyda på vem som är hennes far. De få nu levande släktingar vet inte heller.

Vore så tacksam om någon vill försöka hitta honom.

2023-11-16, 12:00
Svar #1

Utloggad KG Hammarlund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2563
  • Senast inloggad: 2024-04-27, 17:44
    • Visa profil
En möjlighet är att det finns noteringar om faderskapet hos barnavårdsnämnden, eller möjligen fattigvårdsstyrelsen, i Ramkvilla landskommun. Dessa handlingar finns i så fall i Vetlanda kommunarkiv:
https://kommun.vetlanda.se/kommun-och-politik/kommunarkiv.html

2023-11-16, 12:02
Svar #2

Utloggad Pia Eberheim

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 20:16
  • Jag som liten
    • Visa profil
Tack för ditt svar. Ytterligare en sida som jag inte visste om, trots allt letande.  :)

2023-12-20, 19:23
Svar #3

Utloggad Pia Eberheim

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 20:16
  • Jag som liten
    • Visa profil
Tyvärr så hittade jag inget där heller, men det var värt ett försök.  :)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna