ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bronislawa Novicka från Słupca Powiat Konini Polen  (läst 125 gånger)

2023-10-27, 15:11
läst 125 gånger

Utloggad Christina Brattström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 15
  • Senast inloggad: 2024-04-22, 10:01
    • Visa profil
Hej
Min svärmor Bronislawa kom till Sverige 1945 med Röda Korsets Vita bussar. Hon blev befriad från Ravensbrück! Hon föddes 1923-10-25 troligen i den by Slupca där hon bodde innan hon kom till lägret. Hon gifte sig i Göteborg 1947 med en svensk man.
Jag har föräldrarnas namn, Stefan ur Nowicka och Jusefa ur Urbaniak. Bronislawa hade en syster Rozia ur Nowicka gift Szklarek Nu försöker jag komplettera med ytterligare uppgifter. Min svärmor lever ju inte längre och min make har ingen aning så de uppgifter jag har är ifrån några namn på fotografier som vi tagit hand om efter min makes föräldrars död.
Jag tror att hon också hade en bror Woytek Nowicka Tacksam för tips hur jag kan hitta mer uppgifter!
Christina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna