ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Edward B. Nelson Topeka Kansas  (läst 57 gånger)

2023-10-26, 22:57
läst 57 gånger

Utloggad Marie-Louise Engström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 279
  • Senast inloggad: 2024-02-29, 18:59
    • Visa profil
Hej, jag undrar om någon har kan hjälpa mig. Jag har äntligen efter många år hittat släkt i USA. Bland annat t Edward B. Nelson som bodde i Topeka Kansas. Enligt hans dödsruna var han någon sorts befälhavare under Phil Billard Post VFW vilket jag inte har en aning om vad det kan vara.


 Det står även att Veterans of Foreign Wars var med på något sätt på hans begravning på Mount Hope kyrkogården. Edward var född 1892-07-12 i Topeka och bodde på 515 Grattan Street  Topeka. Han hade också varit polis där. 


På hans gravsten står SGT 347 AME CO 87 DIV. Ursäkta om detta blev lite rörigt men jag hoppas att någon kan komma med något förslag hur jag går vidare. Tycker det är jättesvårt att leta i amerikanska dokument.
MVH
Marie-Louise

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna