ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lennqvist från Lerbäck  (läst 49 gånger)

2023-10-26, 16:33
läst 49 gånger

Utloggad Gert Persson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 56
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 18:45
    • Visa profil
Efterlyser två bröder Lennqvist, Karl Mark f.27/3-1878 i Lerbäck som reste ensam den 4/4-1900, gifte sig med Cora May Hellstrom 1889-1963 och dog i Virginia, St Louis, Minnesota 30/1-1963. Vad jag hittat är att han åkte från Göteborg till Grimsby och sedan från Southampton med fartyget St Louis till New York. Ankomst 29/4-1900.  Hur kan jag hitta passagerarlistor, lista över ankomst, vart tog han vägen sedan, hur åkte han till Minnesota, vad gjorde han i Minnesota mm??
Den andra brodern David Efraim Lennqvist f.28/12-1882 i Lerbäck, reste också ensam 27/8-1902 från Göteborg med fartyget Rollo till Grimsby enl. Sv.emgrantregistret att.38 s. 654. Samma frågor gällande honom som för Karl Mark ovan.
Tar tacksam emot tips hur jag ska söka information.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna