ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Söka efter anor  (läst 157 gånger)

2023-09-16, 11:18
läst 157 gånger

Utloggad Maj-Lis Olsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 117
  • Senast inloggad: 2024-04-02, 09:12
    • Visa profil
    • Maj-Lis Lisa Olsson
Hej!
Behöver lite hjälp med att finna min fm ff far Andreas Lindqvist f 5 mars 1785 Hvidarp, Gårdstånga föräldrar.
Hans far och mor tror jag heter Jacob Pålsson f 1761? och mor Anna Månsdotter-Hansdotter? (Vet inte var jag fått dessa uppgifter ifrån) Tycker inte det stämmer och svårt att läsa 
Tacksam om ni vill hjälpa var jag kan hittar de och var de är födda
Med vänlig hälsning 
Maj-lis

2023-09-17, 13:25
Svar #1

Utloggad Birgitta Berkemar

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6069
  • Senast inloggad: 2024-04-28, 12:08
    • Visa profil
Föräldrarna heter Jacob Månsson och Anna Månsdotter (inte Hansdotter) När de vigdes 1767-06-09 i Reslöv är Jacob bosatt i Vidarp, Gårdstånga och Anna i N.Reslöv. Reslöv CI:2 sid 72 vänster
De var bosatta där flera år och fick då flera barn.
Om du använder DDSS (Demografisk Databas Södra Sverige, gratis) hittar du att det finns en hel del uppgifter om Reslöv.
Troligt är att Anna föddes i N.Reslöv 1742-12-11 dotter till Måns Lassas/Lassesson och Karna Jeppasdotter.   Reslöv CI:2.
Senare var Andreas/Anders med familj bosatt i V.Sallerup (Eslöv) Du kan följa honom i AI:2 bild 16, 43, 73, 134
Birgitta B

2023-09-18, 20:01
Svar #2

Utloggad Maj-Lis Olsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 117
  • Senast inloggad: 2024-04-02, 09:12
    • Visa profil
    • Maj-Lis Lisa Olsson
Stort Tack för din hjälp Birgitta. Det var som jag trodde (fel info som jag har)
MVH Maj-Lis


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna