ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Båtsman Jonas Tal  (läst 196 gånger)

2023-08-20, 18:43
läst 196 gånger

Utloggad Johan Wiberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 14
  • Senast inloggad: 2023-10-15, 21:04
    • Visa profil
Hej,
Det har kommit till min kännedom att det funnits en båtsman vid namn Jonas Tal (stavning osäker) på Blekinges ostkust. Kan även varit verksam på sydöstra smålandskusten.
Denna Jonas ska ha blivit dömd för sjöröveri i slutet.
Om jag kollar igenom dom register som Blekinge släktforskar förening har gjort och även register för småland, finner jag inga kopplingar till någon Jonas Tal.
Hur kommer jag vidare med denna Jonas?
Antagligen är inte registren kompletta eller så har det inte funnits någon båtsman Jonas Tal.

2023-08-21, 01:01
Svar #1

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6928
  • Senast inloggad: 2024-04-28, 00:32
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Ungefär vilket århundrade talar vi om?  :)

Det finns en båtsman Jonas Tall i Södra Möre, som föddes omkring 1751 och fick avsked omkring 1789.

Se under båtsmän i Ljungby socken i registret Blekinge och Södra Möre båtsmän.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2023-09-05, 20:18
Svar #2

Utloggad Johan Wiberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 14
  • Senast inloggad: 2023-10-15, 21:04
    • Visa profil
Hej och tack för hjälpen.
Denna missade jag.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna