ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Boling/Bolling eller vad ?  (läst 783 gånger)

2003-05-23, 18:45
läst 783 gånger

Mikael Andersson

http://www.ddss.nu/ddss/svallt.asp?ID=447328
 
Detta ovan är vad jag fått fram, försöker hitta frugans register där.
Anna maria Boling står det, men hon går under olika namn beroende på vart man kollar.
Och jag har kollat i Arkions register och andra källor, och hittar INGA Boling alls, två Welling.
Och jag tror inte att släkten helt dog ut i och med henne, och så.
SÅ jag lutar åt att det är en felstavning och att det skall vara Bolling, men jag vet ju inte.
 
Och jag har hört att Släkten Bolling finns utagerad i en bok eller något ?
Så om någon har denna bok eller andra källor skulle jag uppskatta om de kunde kolla upp om denna Anna Maria.. finns med

2003-05-24, 10:26
Svar #1

Utloggad Berith Hemmingberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 780
  • Senast inloggad: 2018-07-20, 12:30
    • Visa profil
Mikael!
 
Vid sökning på AltaVista, hittade jag namnet Böling.  
Kan det vara prickarna som saknas?
 
Berith

2003-05-24, 11:15
Svar #2

Mikael Andersson

Du kan ha rätt !
Detta var inte dummt. Jag har själv sett giftermålet i Landskrona, och jag tolkade det som Boling men det var väldigt otydligt, men jag vet att Mormonerna kallar henne för Weling.
 
men det är lite störigt, för samtidigt som denna Johan Kröger som är mannen åker runt finns det en relativt jämngammal som åker runt på nästan samma ställen. Men vi vet att sonen Carl Gustaf har Weling, Boling eller vad hon nu heter som mor, så det är den krygern.
 
Detta är Mormonernas utdrag:
http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=500234713299&lds=1®ion=17®ionfriendly=Sweden&frompage=99
 
 Spouse:  ANNA MARIA WELING

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna