ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anders Håkansson och Elin Jonsdotter i Staby  (läst 68 gånger)

2023-07-19, 10:00
läst 68 gånger

Utloggad Magnus Scott

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 241
  • Senast inloggad: 2024-04-01, 18:26
    • Visa profil
Hej,

undrar om någon kan hjälpa mig med information om följande familj i Staby, Högsby?

Anders Håkansson, född runt 1682, gifter sig 1713 med Elin Jonsdotter och båda uppges då komma från Staby där de också kommer att bo resten av livet. De får minst sju barn: Jon (1716), Brita (1718), Marja (1722), Kierstin (1725), Anders (1730), Ingeborg (1732) och Kerstin (1736). Anders Håkansson avlider i mars 1768, 86 år gammal och Elin Jonsdotter i februari 1762, även hon 86 år.

Finns det någon som kan berätta något mer om familjen eller om Anders och Elins bakgrund? Det finns en Elin, född i Gillberga, den 2:e januari 1676, dotter till Jon Pedersson (?), men jag hittar ingen övrig information.

Enligt uppgift på nätet kan Anders och Elin ha ytterligare en dotter, Karin Andersdotter som i november 1748 har gift sig med en Jon Nilsson i Gillberga. Jag kan inte hitta henne i någon födelsebok. Någon som har bättre tur?

Stort tack på förhand.

// Magnus Scott

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna