ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vart flyttar de?  (läst 91 gånger)

2023-04-30, 09:56
läst 91 gånger

Utloggad Kerstin Cewers

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 561
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 10:26
    • Visa profil
I Ljungarum AI:14 s. 84 står om Emil Andersson (nr 1) att han flyttar, "se nedan", men vad ska man titta på? Är det raden nedanför som menas eller var?
Han gifter sig det året med Maria Petersson (nr 13) men det står inget om detta på henne. Var kan jag hitta dem härefter?


Kerstin Cewers

2023-04-30, 10:38
Svar #1

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6928
  • Senast inloggad: 2024-04-28, 00:32
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Han finns längre ned på samma sida, rad 12. Alltså i vanlig ordning på raden ovanför hustrun, som du ju har hittat på rad 13.

Marias lysningsnotering står på uppslag 82, som hon har flyttat från.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2023-04-30, 10:55
Svar #2

Utloggad Kerstin Cewers

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 561
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 10:26
    • Visa profil
Tack! Såg det sedan och då flyttar de inte alls. Trodde "se nedan" gällde vart han flyttade.


Kerstin Cewers

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna