ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sven Pehrsson Bäckman från Bäckaby  (läst 69 gånger)

2023-03-13, 15:34
läst 69 gånger

Utloggad johan westermark

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2024-04-22, 22:05
    • Visa profil
Hej jag söker  kvartermästare Sven Bäckman verksam i livdrabanten.
Finner honom i Eksjö, Jönköping o Bäckaby jönköping. Men var han är född o vilket år finner jag ej . Han är inte gift i den by hans föräldrar bor men vístas i byn under de år han o frun Stina Engelholm född 1693 fr Malmö, får sina barn. Sista barnet Johan föds 1730 16 dec. Därefter försvinner dom från byn.
Sven Bäckman ofta kallad till tinget både med och utan sin hustru. Jag undrar om Sven Bäckman och hans hustru Stina Engelgolm gifter sig före 1719 i någon annan by och att Sven avlider efter 1735.
Stina Engelholm avlider 1776 i Banka Bankekind Östergötland boende hos sin son som förgångsförälder. Står som änka. Så mannen död Men undrar samtida om dom skillde sig då sonen tar namnet Engelholm inte Bäckman.
Svens föräldrar var Per Johansson från Fröderyd född 1647 död 1719. hustrun Elin Bengtsdotter född ca 1657 död 1729 Bäckaby Stockagård.Elin gift redan 1679 änka efter Karl olofsson omgift före 1688 med Pehr. Var kan jag finna Sven?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna