ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johan Petter Westling, Johan Martin Westling, Norrköping  (läst 105 gånger)

2023-02-05, 15:58
läst 105 gånger

Utloggad Tony Kronqvist

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 14
  • Senast inloggad: 2023-06-25, 19:20
    • Visa profil
Jag söker Johan Petter Westlings födelsedatum och -ort, ca 1763. Det finns flera med samma namn men denne Johan Petter W. var glasmästare i Norrköping (S:t Olai) och vid sin död 22.12.1806 ålderman och 43 år 6 mån. Han gifte sig 31.3.1795 i Norrköping S:t Olai med Maria Charlotta (Samuelsdotter) Brannius eller Brandius (ev. Brunnius/Brundius). Hon dog 16.11.1813 i Norrköping S:t Olai. De hade tre barn: Johan Martin Westling (ibland skrivet Mårten), f. 18.6.1796, som flyttade till Stockholm (S.t Nicolai) 31.10.1819 och vidare till Åbo i Finland 1821 (jag har flera uppgifter om hans vidare öden om någon är intresserad), och Nils Petter Westling, f. 11.2.1799, som flyttade till Stockholm och också senare kom till Åbo (troligen via Jönköping). Det tredje barnet, dottern Johanna Charlotta föddes 26.5.1802, också i Norrköping. Hustrun Maria Charlottas far Samuel Brandius var också glasmästare. Problemet är att det saknas HFL i Norrköping just åren kring 1800. Hur jag än sökt i olika digitala arkiv har jag inte hittat några ledtrådar och hoppas nu på att någon här har släktrötter i samma personer.


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna