ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kammarskrivare Sven Bäckman Jönköping.  (läst 113 gånger)

2023-01-11, 19:37
läst 113 gånger

Utloggad johan westermark

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2024-04-22, 22:05
    • Visa profil
Hej Jag letar med ljus och lykta efter en släkting. Det är organisten Johan Engelholm 1733-1804. Tullstorp Svinstad Östergötland. Det är hans föräldrar jag inte fått nån kläm i vem det var.
Jag finner en fru Christina Engelholm och herr Sven Bäckman ofta sittande i tinget pga bråk de bråkade ofta och ofta förekommande ort Vrigstad. Men samtida orten Jönköping. Christina är inte född till Christina utan Kerstin Engelholm 1693 född i Rosendal kropp men dör 1775 i Banka by Östergötland. Hon har jag hittat som dotter till Olof Nilsson Engelholm i Malmö.

Sven Bäckman bör vara född omkring 1680 och död före 1740.

 Det kan vara så att Sven Bäckman är far till Johan Engelholm. varför han inte bär faderns efternamn vet jag ej. Men att finna tre st Engelholm som bor i ens närhet under 1700 talet i Östergötland är nog ovanligt om de inte på nått är släkt med varandra  Jag har Christina /Kerstin död 1775, kusinen Daniel Engelholm död1776 och Johan själv död 1804.

Obs allt om Sven o Christina är hypotetser men om inte så undrar jag var jag kan finna om Sven Bäckman och Christina Engelholm hade några gemensamma barn?


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna