ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Borgmästaren Henrik Nilsson  (läst 254 gånger)

2023-01-09, 17:22
läst 254 gånger

Utloggad Christer Carl Lilja

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 533
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 17:30
    • Visa profil
Jag letar runt i Vänerns städer i jakt på en potentiell Henrik, som var borgare el. dyl, rådman eller borgmästare, och som kan ha varit far till rådmannen i Kristinehamn Petter Gravanders hustru Christina/ Cherstin Henriksdotter. Gravander blev borgare 1667 och gifte sig senast 1669. Eftersom Åmåls rådhusrättsprotokoll inte finns tillgängliga via vare sig Riksarkivets Digitala forskarsal eller AD online, så har jag inte lyckats utröna något om borgmästaren i Åmal, Henrik Nilsson. Är det någon som vet något att berätta?
M v h, C.C.L.

2024-02-15, 16:01
Svar #1

Utloggad Anders Klarbring

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 240
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 15:06
  • Anders Klarbring
    • Visa profil
    • Genealogi i Åmål med omnejd
Visst finns Åmåls rådhusrätts protokoll tillgängliga på AD. Dessutom finns de tolkade till nutida svensk av Margareta Nilars, utgivet 2018. Där framgår att Henrik Nilsson var barnlös, tror jag.

2024-02-17, 11:42
Svar #2

Utloggad Christer Carl Lilja

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 533
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 17:30
    • Visa profil
Tack för värdefull info, Anders.
M v h, C.C.L.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna