ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Katarina Mårtensdotter  (läst 155 gånger)

2022-12-13, 17:45
läst 155 gånger

Utloggad Urban Blomstedt

  • Blomstedt
  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 48
  • Senast inloggad: 2024-04-26, 17:34
  • Engagerad släktforskare, huvudskyddsombud
    • Visa profil
Jag har senaste dagarna letat efter Katarina Mårtensdotters ursprung.  Hon gifter sig med Erik Andersson (1692-1751) i Godegård 4 okt 1719. Katarina piga i Isefall. (Katarina även dopvittne i feb) Familjen får flera barn i Perstorp  Tjällmo. Bla min ana Anna Eriksdotter. (1728-1817) Jag har tittat igenom den första födelseboken mellan 1695-1702 flera gånger efter en lämplig födsel och en far med namn Mårten/Martin. Funnit två. Mårten Johansson I Svenshult och Mårten Rubert vid bruket. Barn född 18 dec 1698 Kerstin, sid 451 eller 466 RA C1b. Kerstin begravs 1699-07-09. Ålder 7 månader. Det finns flera vallonkopplingar bl a genom sonen Mårten Eriksson (1721-1799?) Några namn som senare används är Elias, Maria, Anna och Mårten. Har läst igenom vallonforum om olika Robert med koppling till Godegård känns som det borde gå att koppla ihop. Men jag är inte så bevandrad i Godegård.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna