ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kattarps Hotell  (läst 467 gånger)

2003-10-22, 01:24
läst 467 gånger

Utloggad Ulla Ringborg Iavello

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 147
  • Senast inloggad: 2014-08-28, 02:42
    • Visa profil
Vet någon historiken om detta f.d. järnvägshotell?
Min fafar Anders Ringborg ägde det en gång i tiden. Inte säker på vilka år men min pappa föddes där 1910 och min faster som är född 1908 är inte född där.
 
Jag var och tittade på byggnaden 1994,men det var stängt. Förstår att det nu var en plastfabrik. En man i ICAaffären tvärs över gatan gav mig ett namn på en dam som visste allt om Kattarp och omnejd. Tvärr slarvade jag bort lappen. Mamma låg döende på Halmstads lasarett. Jag hade kört hem en god vän till henne i Hälsingborg och stannade till i Kattarp en kort stund.
 
Vart kan jag vända mig? Hälsn. Ulla i Calif.

2003-10-22, 19:58
Svar #1

Utloggad Lena Thelin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5118
  • Senast inloggad: 2020-09-16, 22:02
    • Visa profil
    • www.arleco.nu/minslakt/sv
Hej Ulla,
 
Om du gör en sökning på www.google.se på Kattarp+hotell så får du fram lite information om detta. Det står någonstans där när det byggdes.
 
mvh
Lena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna