ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Levande kusiner/näst kusiner  (läst 326 gånger)

2022-11-02, 13:05
läst 326 gånger

Utloggad Anders Kjaerkner

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2022-11-12, 04:20
    • Visa profil
Hej ! undrar om det är någon som kan hjälpa mig med, hur spårar man levande kusiner/näst kusiner?
Ex. Min farfar hade en syster som var bosatt i Jönköping som fick många barn, dom flesta var födda på 30 resp 40 talet, då jag inte hittar dom i verken Arkiv Digitals register eller i Sveriges dödbok 1830-2020 så kan det vara så att dom lever än! (jag vet deras förnamn och födelse uppgifter som år, dag, månad och församling) men hur får jag redda på om dom lever, och hur får jag redda på var dom bor? har även prövat att googla deras namn. En del av dom är kvinnor, och då vet jag inte om dom är gifta eller ogifta.
Mitt syfte med det hela är, om jag kan få tag på foto av min farfars far och farfars mor och kanske på alla hans syskon.
Är tacksam för alla upplysningar jag kan få!
MVH/Anders

2022-11-02, 13:23
Svar #1

Utloggad Sven Andersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1127
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 19:51
    • Visa profil

2022-11-02, 14:24
Svar #2

Utloggad Åke Carlsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 10507
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 15:58
    • Visa profil
    • Gensvaret
Har du använt registren Sveriges befolkning 1970/1975/1980/1985/1990? Likaså brukar man ha stor nytta av bouppteckningarna efter föräldrarna eller andra anhöriga. Med hjälp av dessa uppgifter borde det sedan gå att hitta dem idag utan större problem, om de finns kvar i Sverige. Själv brukar jag använda ratsit.se eller birthday.se.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna