ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tolkning av dödsorsak utskrivet av läkare 1945  (läst 463 gånger)

2022-10-24, 18:17
läst 463 gånger

Utloggad Roland Scholten

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2022-10-24, 18:35
    • Visa profil
Hej!

Jag har en släkting; Johan Karel Touwsma, som bodde i Nederländerna och som dog 1945. Han hamnade i ett koncentrationsläger Camp Amersfoort under 1944. Sedan skulle han enligt de dokument jag hittat transporteras till ett annat läger i Wien i Österrike i januari 1945.

Men uppenbarligen har något hänt då jag i mars 1945 hittar uppgifter om att han dött på ett sjukhus i Amsterdam.

Tyvärr har jag svårt att tyda dödsorsaken och undrar om någon kan hjälpa till med detta?
Jag tror att dödsorsaken står skriven på latin även om det skujlle kunna vara holländska. Men jag har svårt att se något ord på holländska som stämmer in. Tror därför att det är en medicinsk term på latin.

Bifogar två bilder på intyget och en närbild på dödsorsaken...
Första bokstaven tror jag är antingen C eller A

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna