ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Dödboken Hed fs F:1 (1738-1757) bild 26, Maj 23. (Sist på sidan)  (läst 227 gånger)

2022-10-07, 14:25
läst 227 gånger

Utloggad Anita Fagerberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 146
  • Senast inloggad: 2024-03-08, 14:46
    • Visa profil
Kan någon hjälpa mig med texten till Anders Larsson Hårds dödsruna. Jag kan inte hitta något dödsdatum, jag antar att den 23 Maj är den dag prästen förde in uppgiften.
Med vänlig hälsning
Anita Fagerberg

anita.fagerberg@ownit.nu

2022-10-07, 15:30
Svar #1

Utloggad Peter Bernhardsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 260
  • Senast inloggad: 2024-03-03, 23:21
    • Visa profil
Maji 23 (begrovs) HammarsmedsMästaren ifrån Östanfors Anders Larsson Hård. Födder af Christel. föräldrar År 1682 i SöderBoren wid Malingsbro Bruk, Fadren war Ålderman Lars Hård, och thes moder hustru Elisabeth Larsdotter. Lärt wäl läsa i och utan bok. På sitt 22 ålders år har han begifwit sig i äktenskap med hustru Anna Olofsdotter Schuf, och med henne sammanlefwat har i 39 år, aflat 5 Barn 1 Son och 4 döttrar. Sonen jemte 3 döttrar är redan döde en dotter är med sin moder eftersörjande. Siuk i 12 år af beenpassion, som blifwit wäl botad i år, men siukdomen lärer hafwa upstigit i Kroppen, och betagit honom all matlust, krafterne så aftagit och han lagts neder til sängs. Begick Nattwarden den 16 förwekne Majo dagen för sin död then 17 therpå följande, sedan han här Christel. och wäl lefwat uti 61 år.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna