ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Klemet Persson Porkka, børn  (läst 636 gånger)

2022-07-25, 22:53
läst 636 gånger

Utloggad Ole Thyge Plannthin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 165
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 00:32
    • Visa profil
    • oleplannthin.dk
Jeg har svært ved at finde pålidelige oplysninger om Klemet Persson Porkka og hans børn. Søgninger med Google og MyHeritage fører frem til mange oplysninger, men disse søgeresultater er jo ikke nødvendigvis korrekte og pålidelige.


Klemet Persson Porkka skulle i henhold til dette være født 1575 Siikajoki, Österbotton i Finland som søn af Peder Pedersen Porkka/Burk og ukendt hustru.
Han er flere steder registreret som død 1623 Vittjärn, Lekvatnet, Östmark/Frykdsände.


Klemet Persson Porkka havde 4 sønner Lars, Mattes, Erik og Hans Klemetsson Porkka født henholdsvis ca. 1605, ca. 1610, ca. 1615 og ca. 1615. De er omtalt i Jan Myhrvolds artikkel: "Porkka eller Soikkainen på Fagernes i Vinger". Denne artikkel handler primært om, hvorvidt Johan Persen på Fagernes var Porkka eller Soikkainen. Konklusionen er, at han er Soikkainen.


Ved mine søgninger støder jeg flere steder på oplysning om, at Johan Persen Soikkainen var gift med Kari Klemetsdotter Porkka, der skulle være datter af Klemet Persson Porkka og dermed søster til de 4 Klemetssønner. Jeg finder dog ingen oplysninger om dette ægteskab, der overbeviser mig om, at Klemet Persson Porkka havde en datter, der var gift med Johan Persen Soikkainen.


Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig med at skabe bedre overblik over disse slægtsrelationer og meget gerne referencer til omtale i bøger eller artikler?


Ole Thyge Plannthin





2022-07-26, 10:17
Svar #1

Utloggad Ole Thyge Plannthin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 165
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 00:32
    • Visa profil
    • oleplannthin.dk
PS: Ole Thyge Plannthin


Jeg har selv registreret em række oplysninger om Klemet Persson Porkka, der er min ane.
Se her i min database: http://oleplannthin.dk/TNG/getperson.php?personID=I27684&tree=tree1

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna