ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Maria Jönsdotter  (läst 331 gånger)

2022-07-06, 21:14
läst 331 gånger

Utloggad Birgitta Strandberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 580
  • Senast inloggad: 2024-02-22, 15:49
    • Visa profil
Hej!
 Jag försöker hitta föräldrarna till Maria Jönsdotter som var gift med Hans Gabrielsson i Öfre Dräggved. De fick en son Gabriel där 1709 28/5.
Hans G står som noterad där från och med 1707. Jag har inte lyckats hitta dem före 1707. Vet inte om de kom från Håcksvik eller någon annan socken.
De finns inte i vigda Håcksvik. Film finns inte före 1704 och om de hade gift sig före, så borde man kanske kunna hitta något barn fött före 1709 men jag har inte funnit något i Håcksvik. Däremot föds tre döttrar där 1713, 1714 och 1719. Maria dör 1720.
Är det någon som träffat på dem i någon annan socken? Det skulle glädja mig mycket om någon kunde hjälpa mig hitta var hon kom ifrån.
Mvh Birgitta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna