ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Okänd fader/faster i Trelleborg.  (läst 1026 gånger)

2000-07-04, 20:37
läst 1026 gånger

Bilka

Jag tackar för hjälpen jag fått av Er om min svärmors farmor ifrån Mjällby i Blekinge. Denna efterlysning är kanske lite svårare att lösa, om Ni kanske kan hjälpa oss med tips på hur vi skall gå vidare. Vi har varit i kontakt med pastersexp. i Trelleborg och har fått hjälp därifrån, men vi står ändå stilla. Pella Mattsdotter fick en son Carl Magnus Mathson f. 1896.07.31 var ? och avled 1953.06.24 i Trelleborg. Fadern Okänd, vi vet däremot att hans faster hette Anna Olander(sson) och var lärarinna i Trelleborg dock ej när denna dam är född eller avliden. Pella var dövstum och fick därför inte gifta sig med Carl Magnus fader, han var nämligen också döv genom en olyckshändelse. Finns det någon som känner till detta är vi tacksamma för hjälp hur vi själva skall kunna gå vidare.  
Ännu en gång tack för den hjälp vi redan har fått.
Ewa Henriksson, Veberöd

2000-07-05, 21:29
Svar #1

Utloggad Kurt Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 189
  • Senast inloggad: 2008-01-24, 22:01
    • Visa profil
Bilka. Jag har hittat en sannolik faster Anna Olsdotter (okänt flicknamn) född 1848 och gift med Hans Olander född 1851 i Mellan-Grevie (död 1922)
Snickarmästare i Stockholm, allt enligt UNA HANS släkten från Trelleborg 300 år.
mvh
Kurt

2000-07-10, 01:14
Svar #2

Utloggad Ewa Henriksson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Tack Kurt!
 
Var får man tag på UNA HANS släkten från Trelleborg 300år?
Den verkar intressant.
 
MVH
Ewa Henriksson

2000-08-20, 19:19
Svar #3

Utloggad Kurt Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 189
  • Senast inloggad: 2008-01-24, 22:01
    • Visa profil
Hej Ewa
Boken UNA HANS släkten från Trelleborg 300 år finns på bokhandeln i Trelleborg eller hos Skånes Genealogiska Förbund, Berit Aronsson, tel 046-709755.  
mvh
Kurt Persson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna