ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vad står det om Pehr?  (läst 182 gånger)

2022-05-17, 23:22
läst 182 gånger

Utloggad Johanna Aldrin

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 935
  • Senast inloggad: 2024-03-06, 22:10
    • Visa profil
Hej,
Jag behöver hjälp att tyda vad det står om Pehr Andersson f. 17650302. Fattighjon ser jag men vad står det om hans ålder/är han äldst efter detta?


Stora Lundby (P) AI:6 (1831-1835) Bild 56 / sid 99


Vänliga hälsningar
Johanna

2022-05-18, 00:30
Svar #1

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6928
  • Senast inloggad: 2024-04-28, 00:32
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
(Sidan 98.)

Det finns en utlyttningsnotering (utanför ditt urklipp) som är överstruken, och efter "Fattighj." står det "Här qwar". Samma utflyttningsnotering (men inte överstruken) finns på namnen på nästa rad. Prästen har alltså först noterat utflyttning på fel Per Andersson.

Efter "Här qwar" står det "äldre än nedanstående". Och eftersom mannen på nästa rad inte bara har samma namn, utan också samma födelsedatum, så har väl en av dem fått fel födelsedatum här.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna