ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lars Petter Andersson.  (läst 244 gånger)

2022-04-18, 18:24
läst 244 gånger

Utloggad Pontus Nordwall

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 42
  • Senast inloggad: 2024-03-20, 13:31
    • Visa profil
Lars Petter Andersson (f. 1837 Laxarby och d. 1913) är min farmorsfarmorsfar. Han gifter sig 27 dec 1858 i Steneby med Ulla Jansdotter (f. 1835 och d. 1903) enligt vigselboken i Steneby. Steneby har ju lagt upp info om alla de gravstenar som finns kvar på gravar.se och där finns en person som heter Lars Petter Andersson https://gravar.se/forsamling/steneby-forsamling/steneby-kyrkogard/a-f/lars-petter-andersson-c8cfc med rätt födelse och dödsdatum. Där står det Ulrika och inte Ulla som fru med med rätt födelse och dödsdatum. Jag har även hittat graven på kyrkogården och även där står det Ulrika. Att det är rätt grav är jag ganska säkert på då det ligger två personer till i graven som är barnbarn till Lars Petter. Kan Ulla bytt namn för annars vet jag inte varför det står Ulrika.

2022-04-18, 18:35
Svar #1

Utloggad Eva Dalin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 15326
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 22:13
    • Visa profil

2022-04-18, 19:21
Svar #2

Utloggad Pontus Nordwall

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 42
  • Senast inloggad: 2024-03-20, 13:31
    • Visa profil
Det var det som är så konstigt för även i födelse och dödsboken står det Ulla, Ulrika nämns inte alls.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna