ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Åkare Anton Johansson i Borensberg  (läst 171 gånger)

2022-04-15, 15:40
läst 171 gånger

Utloggad Gabriella Cikala

  • Pensionär
  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 47
  • Senast inloggad: 2024-03-20, 12:54
    • Visa profil
Hej!
Jag släktforskar och skriver om min släkt och försöker illustrera med foton så långt det är möjligt. Jag saknar foto på en av min farfars bröder. Han hette Anton Johansson och bodde i Borensberg. Där hade han och hans bror Svante åkeri med varsin häst.
Anton var född 1881 och dog 1958. Han var gift med Hulda Fredrika  Johansson född 1907. De fick inga barn. Jag tänker att eftersom Anton hade åkeri och var ute med sin häst kanske han var en känd person i bygden och har fastnat på någons film.
Jag har fått tag på ett foto av Svante när han är ute med sin häst ifrån en hembygdsbok.
Har någon av en händelse något foto på Anton Johansson eller någon information om honom är jag tacksam.
mvh
Gabriella Cikala

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna