ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hunnestad (N) CI:1 (1615-1754) Bild: 380  (läst 227 gånger)

2022-04-09, 20:46
läst 227 gånger

Utloggad Jenny Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 233
  • Senast inloggad: 2024-04-06, 15:15
    • Visa profil
    • Östraedsrötter
Hej!


Jag skulle behöva lite hjälp med vad det står om Gunilla Götarsdotter född 1680 i december. Läser man vidare på högersidan så ser det ut att stå något om att hon är oäkta. Stämmer det? Hennes föräldrar har jag som Götar Jonsson och Bengta Björnsdotter men de gifte sig inte förrän 1682 om jag tolkar den kladdiga skriften på högersidan rätt. De fick sonen Olof f. 1682 och efter honom står Gunilla inskriven men det ser ut som att Götarsdotter är överstruket.

2022-04-09, 21:47
Svar #1

Utloggad Kalle Birgersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5136
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 21:59
    • Visa profil
Det är ju inte helt lätt att tyda med det står nog "oächta född, fadren een af kong. m. ???", jag vet inte vad det sista ordet är men kanske någon form av militär? Kanske det står gardist men jag får det inte riktigt till att stämma.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna