ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skolor i Bärbo socken  (läst 562 gånger)

2022-03-03, 18:38
läst 562 gånger

Utloggad Torbjörn Cederholm

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2022-03-22, 11:37
    • Visa profil
Enligt Sörmlands museum ska det finnas en skrift "Skolor i Bärbo socken", av J A Karlsson. Årtal okänt. Någon som känner till eller rent av har denna skrift?
Författare är gissningsvis samme J.A. Karlsson som ligger bakom "Sörmländska Slott och Gårdar", J.A.Karlsson, Nyköping 1923

2022-03-03, 19:27
Svar #1

Utloggad KG Hammarlund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2562
  • Senast inloggad: 2024-04-26, 20:02
    • Visa profil
Den finns inte upptagen i nationella biblioteksdatabasen Libris vilket är mystiskt - kanske är det inte någon tryckt bok utan ett manuskript? Har du kontaktat museet och frågat?

Denna sida har du kanske redan sett, kan kanske också vara värt att kontakta hembygdsföreningen:
https://www.hembygd.se/stigtomta/barbo-skolor

2022-03-03, 21:15
Svar #2

Utloggad Torbjörn Cederholm

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2022-03-22, 11:37
    • Visa profil
Sörmlands museum har skriften, men det är långt dit så jag tänkte försöka få tag på den på närmare håll. Jag får väl fråga om det finns ytterligare "kännetecken" som avslöjar vad för slags skrift det egentligen är. Kanske fick den aldrig någon spridning. Jag har varit i kontakt med Stigtomta hembygdsförening och kollat deras info om skolorna och en hel del annat. Dock inte ang. skriften.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna