ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hans Detterman Cronmans föräldrar  (läst 243 gånger)

2022-02-15, 19:55
läst 243 gånger

Utloggad Oskar Weinmar

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 21:17
    • Visa profil
Hej,

Hans Detterman, adlad Cronman, är en ana vilken jag kunde läsa i en tråd här på Anbytarforum om Blomfeldts som skulle enligt uppgift ha kända föräldrar. Vilket är intressant då inga föräldrar är angivna i Elgenstierna.

"Hans Detterman adlad Cronman, född ca 1590, död 2/9 1645, hans far är Henrik Henriksson Ruuth till Jöggis och hans mor är Karin Hansdotter Lejon till Lepas, gammal finsk frälsesläkt."
Löd en mening i ovan nämnda tråd.

Jag har även hittat ett par länkar som säger samma sak (https://sv.findagrave.com/memorial/63880338/hans-detterman-cronman) bland annat.

Dock ser jag inte källa till detta. Är det någon som vet om det finns något bakom detta och som kan styrka det?


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna