ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Schizofreni i släkten?  (läst 268 gånger)

2022-02-11, 13:35
läst 268 gånger

Utloggad Kimberly Hallberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2022-03-01, 21:13
    • Visa profil
vet inte riktigt om detta ämnet passar här men jag provar.
jag har schizofreni som antagligen kommer ifrån min mammas sida och när jag har släktforskat har jag hittat en gammelfarbror som tog livet av sig vid 25 års ålder. varför det är viktigt är för att schizofreni oftast slår ut runt 20-25 års åldern hos män.
han föddes 13 februari 1875 i björkäng, Töreboda till stina Cajsa Johansdotter (född 1831 död 1898) och Johannes Johansson (född 1823 död vet jag inte)
han dog av förblödning efter ett pistolskott och avled på sala lasarett 26 juli 1900. det stod i journalen att han var arbetare men inte mycket mer.
jag har letat länge nu men jag hittar inte när han flyttade ut till sala eller vad han gjorde där? Hade varit intressant om man kunde hitta nån anteckning till hur hans tillstånd verkade vara innan han dog, det gjordes tydligen en polisundersökning men kan inte hitta mer om det heller...
har beställt kopior av bouppteckning till han..
tacksam för hjälp!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna