ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släkten Chrissmansson från Lännäs  (läst 160 gånger)

2022-01-30, 11:25
läst 160 gånger

Utloggad Sven Jansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 109
  • Senast inloggad: 2023-02-27, 19:55
    • Visa profil
ej alla som har dessa i era familjeträd.[/size]Chrissman Chrissmansson född 26 oktober 1701 i Lännäs Vinön och hustru Carin Nilsdotter född 1704 i Hålasten, Stora Mellösa, Närke, Sweden(Vinön är en ö ute i Hjälmaren som nås från Hampetorp via färja).Dessa anor når över hela Södermanland via Mörkö fram till min farmor född 1898 i Härvsta Simtuna Västmanland och ingift i en gård på Vikstaheden i Uppland.Chrissman Andersson född 1683 i Lännäs med hustru Ingrid Persdotter född 1675 i Lännäs.Ingrid Chrissmansdotter född 17 augusti 1731 Lännäs Norra Vinön med maken Anders Folkesson född 2 augusti 1730 i Lännäs Norra VinönJag skulle behöva en fullskalig antavla som kan binda ihop leden med en viss Emma,(Anna,Hon bytta namn efter emigrationen Kanada till Emma), Sofia Ottonia Lemaire,(född Apr. 9, 1886 som Eriksson-Lindström i Eskilstuna Kloster Lottesta). Hon gifte sig  i Kanada med Charles Maurice Lemaire [/color]Jul. 18, 1911 in Louis and Clark County, Montana Kanada.[/color]
Hon har ättlingar i  Södermanland i Sverige,Arizona i USA och Kanada som jag har mailkontakt med.
Nu råkar det vara så att jag har mailkontakter med ett flertal som har familjeband ända ned till dessa Chrissmanssons och 4 stycken bor i USA och som också är intresserade av information om anfäder från Sverige.[/color]
Och idag kom ett mail från USA av en ättling till Chrissmanssons med mer information som säkert många vill ta del av.
Alla uppgifter tages tacksamt emot via mail till[/color]

u18210256@telia.com
Sven Jansson[/color][/font]

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna